حکمت رایانه (مایکروسافت ، رپو ، ایفورتک)

حکمت رایانه نماینده محصولات مایکروسافت ، رپو ،ایفورتک در استان اصفهان

حکمت رایانه (مایکروسافت ، رپو ، ایفورتک)

حکمت رایانه نماینده محصولات مایکروسافت ، رپو ،ایفورتک در استان اصفهان

نقد و بررسی Microsoft Designer Bluetooth Desktop

همه می‌دانیم که کمپانی‌های بزرگ و کوچک اصولا روی طراحی محصولات خود حسابی وقت می‌گذارند و تلاش می‌کنند تا نتیجه‌ی کار تا حد ممکن زیبا و باشکوه به نظر برسد. اما کمپانی مایکروسافت برای طراحیِ دسکتاپ Designer Bluetooth دیگر سنگ تمام گذاشته است. اصولا اولین چیزی که هنگام کار با این موس و کیبورد به چشم می‌آید، طراحیِ فوق العاده شیک و سنگینِ آن است.

 

  

 


        طراحی و ارگونومی

همان طور که از نامش پیداست، Designer Bluetooth یک دسکتاپ با طراحی بسیار خاص و خوش فُرم است. هم موس و هم کیبورد با رنگ تیره و ماتِ خود بسیار زیبا هستند. کم‌تر موس و کیبوردی را می‌توان یافت که به این زیبایی طراحی شده باشد. پلاستیک نرم، ماده‌ی مورد علاقه‌ی مایکروسافت برای تولید این دسکتاپ بوده است، و این کمپانی توانسته به خوبی با استفاده از این نوع پلاستیک، موس و کیبورد را تا حد ممکن مجلل و مرغوب جلوه دهد.

موسِ Designer Bluetooth بدون احتساب باتری‌ها حدود 80 گرم وزن دارد،‌ وزنی که هرچند روی کاغذ اندکی بالاست، اما هنگام استفاده از موس همین وزنی که دارد (به علاوه جنس خوب پلاستیک هنگام لمس) باعث می‌شود حس بسیار مطلوبی داشته باشید.

سطح روی موس بسیار صاف و صیقلی است. یک خط بسیار باریک و ظریف بالای غلطک اسکرول قرار دارد که کلیک‌های چپ و راست در انتهای آن به هم می‌رسند. لوگوی مایکروسافت نیز در همین قسمت قرار دارد. فُرم موس کاملا متقارن است، بدین معنی که هم با دست چپ و هم با دست راست قابل استفاده خواهد بود.

جنس پلاستیک روی موس باعث می‌شود که اثر انگشت به راحتی روی سطح آن بماند، اما در این رابطه نگرانی بخصوصی نیست، چرا که با یک پارچه‌ی ساده قابل تمیز کردن خواهد بود. در کفِ موس یک دکمه برای خاموش و روشن کردنِ آ« قرار داده شده است، همین طور یک درب آهن ربایی برای باتری و یک LED. یک حلقه‌ی پلاستیکیِ روشن اطراف بخش باتری‌ را احاطه کرده است و یک شکاف پَهن نیز دور تا دورِ تمام موس کشیده شده است که لایه رویی و زیرینِ موس را از یکدیگر جدا می کند.


   

ابعاد کف موس کوچک است و ارتفاع آن نیز اندک، به طوری که وقتی آن را روی میر کامپیوتر خود قرار می‌دهید، بسیار تخت به نظر می‌رسد. در مجموع Designer Bluetooth موس کوچکی است. این ابعاد باعث می‌شوند تا زمانی که موس را در دست می‌گیرید، لبه‌های کف دست و انگشتان از روی موس بیرون بزنند، در نتیجه برای تسلط بهتر روی موس، خصوصا اگر دستانِ بزرگ و انگشتان بلندی داشته باشید، ناچار خواهید بود انگشتان را خم کرده و موس را با پنجه نگه دارید، این می‌تواند برای برخی‌ آزار دهنده باشد، اما به مرور به استفاده از این موس عادت خواهید کرد.

همانند موس، کیبورد Designer نیز بسیار شیک و زیباست. طراحی آن هوش‌مندانه، جمع و جور، و با فُرم چهار گوش است. ابعاد کوچکی که دارید نیز باعث می‌شود تا بتوان از آن حتی روی شلوغ‌ترین میزهای کار نیز استفاده کرد. مایکروسافت برای رسیدن به این طرح فشرده و جمع و جور، حتی بخش Num-Pad (اعداد و کلیدهای ماشین حساب در سمت راست کیبورد) را نیز فدا نکرده است، در نتیجه تمام کلیدهای لازم برای کار با کیبورد را خواهید داشت.

زیر کیبورد یک قسمت پلاستیکی باریک و بلند قرار دارد که هم برای جای دادن باتری‌ها، و هم به عنوان یک پایه برای قرار گیریِ بهتر کیبورد روی میز عمل می‌کند.

کیبورد واقعا باریک و ظریف است. هرچند مایکروسافت به طور رسمی ضخامتِ کیبورد در باریک‌ترین نقطه را اعلام نکرده است، اما به نظر می‌رسد که کم‌تر از ده میلی‌متر باشد. هرچند این فاکتور برای یک کیبورد در اولویت نیست، اما چنین طراحیِ باریک و ظریفی برای Designer Bluetooth یک امتیاز محسوب می‌شود.

مشابه موس، جنس کیبوردِ Designer Bluetooth Desktop نیز بسیار ظریف و مرغوب به نظر می‌رسد. کلیدها نیز طراحی زیبایی دارند، و طوری به نظر می‌رسند که گویی هر کدام به صورت جداگانه با لایه مشکی مات پوشیده شده‌اند. کیبورد بدون احتساب باتری 420 گرم وزن دارد، که نسبت به ابعادش کمی سنگین است. این میزان وزن نشان می‌دهد که کیبورد با وجود طراحی باریک و ظریف، استحکام و مقاومت کیبورد بالایی نیز دارد. کیبورد نیز مانند موس به راحتی اثر انگشت را جذب می‌کند (نکته‌ای که یکی از اندک مشکلاتِ این دسکتاپ است)، هرچند که تمیز کردنش با یک پارچه‌ی ساده، قطعا چیز پیچیده‌ای نیست. 

 

برای خرید کالای فوق اینجا کلیک کنید

نصب

نصب و راه اندازی دسکتاپ Designer Bluetooth واقعا ساده است، اما ابتدا باید چک کنید که سیستم شما برای کار با آن سازگار باشد. هر دستگاهی که دارای سیستم عامل ویندوز 8 یا بالاتر، Mac OS X 10.10 یا بالاتر، اندروید 4.4 یا بالاتر باشد با این محصول کار خواهد کرد. سیستم هم‌چنین باید از درگاه بلوتوث 4.0 پشتیبانی کند. کافی است تعدادی باتری نیز داخل دسکتاپ قرار دهید و دیگر همه چیز آماده خواهد بود. حال باید دکمه زیر موس را روشن کرده و سه ثانیه صبر کنید، سپس همین کار را برای کیبورد نیز انجام دهید. نصب Designer Bluetooth واقعا به همین سادگی است.    



   
کارایی و امکانات

موس Designer Bluetooth به تکنولوژی BlueTrack مجهز است، در نتیجه می توان از موس تقریبا روی هر گونه سطحی از چوب و پلاستیک گرفته تا فرش و موکت استفاده کرد. تنها سطوح آینه‌ای و شیشه‌ی شفاف شامل این نوع سنسور نمی‌شود. این تکنولوژی برای کسانی که میز کامپیوتر ندارند یا می‌خواهند هنگام کار با لپ تاپ موس را روی پای خود بگذارند واقعا ایده آل است.

سنسور موس واقعا روان و دقیق است و می‌تواند تا سرعت 10 اینچ بر ثانیه را نیز پشتیبانی کند، حساسیتش نیز 1000dpi است. در مورد غلطک اسکرول نیز باید گفت که عملکرد دقیقی دارد، هنگامی که صحفات طولانی وب یا فایل‌های متنی را اسکرول کنید، سرعت بالا و حرکت روانِ آن را حس خواهید کرد.

خوشبختانه کیبورد به کلیدهای مدیا نیز مجهز است. توسط این کلیدها می‌توانید فایل‌های صوتی و تصویری را اجرا کنید و دستوراتی مانند Pause، Rewind و غیره را انجام دهید. هم‌چنین می‌توان حجم صدا و میزان روشنایی را مستقیما از روی کیبورد تنظیم کرد.

تایپ کردن با کیبورد Designer Bluetooth واقعا روان و راحت است، هرچند به قدر کافی سریع نیست. کلیدها در عین حال که ظریف و باریک هستند، از لحاظ فاصله تحریک پذیری نیز خوب طراحی شده‌اند. کلیدهای Enter و Back Space نیز بزرگ هستند و هنگام تایپ کردن به سرعت و تسلط شما کمک می‌کنند.

کلیدهای بخش Num-Pad بیش از حد به دیگر کلیدها نزدیک هستند، چیزی که باعث می‌شود عادت کردن به آن‌ها کمی زمان ببرد. هم‌چنین کیبورد فاقد هرگونه نوردهی پس زمینه است، در نتیجه هنگام کار با آن در یک محیط تاریکی مشکل خواهید داشت.    



    عمر باتری

Microsoft Designer Bluetooth Desktop از باتری‌های نیم قلم استفاده می‌کند، دو عدد برای کیبورد، و دو عدد نیز برای موس. هیچ خبری هم از کابل و درگاه‌های Micro USB نیست.

طیق ادعای مایکروسافت کیبورد با یک بار شارژ باتری می‌تواند تا 12 ماه کار کند. این عدد برای موس نیز 6 ماه است. این ارقام واقعا خوب هستند. فکر نمی‌کنم کسی با این‌که سالی یکی دو بار باتری‌های موس و کیبورد خود را عوض کند مشکلی داشته باشد.           

آیا باید یک دسکتاپ Microsoft Designer Bluetooth بخرید؟

بدون شک دسکتاپ Designer Bluetooth محصول بسیار مرغوبی است، از مواد اولیه با کیفیتی ساخته شده و طراحی ظریف و زیبایی دارد، و می‌تواند یک عضو جدید برای میز کار و کامپیوتر شخصی شما باشد، چه این که از سیستم ویندوز استفاده کنید، از سیستم Mac یا دستگاه‌های تحت اندروید.

هرچند این سِت موس و کیبورد کمی گران قیمت است و امکانات ویژه‌ای ندارد، اما کلیدهای بسیار نرم و روان، کلیدهای مخصوص مدیا، استفاده از کلیدهای Num-pad، اتصال از طریق بلوتوث بدون نیاز به سیم، و مصرف بسیار کم شارژ باتری، این محصول را گزینه‌ی خوبی برای انتخاب می‌سازد.

نکات مثبت

طراحی و تولید بسیار با کیفیت

عمر بالای شار‌ژ باتری

استفاده از کلیدهای مدیا و ماشین حساب

سازگار با سیستم عامل‌های وینوز، OS X و اندروید

سنسور دقیق موس با تکنولوژی Blue Track

 

نکات منفی

ابعاد موس برای افرادی که دستان بزرگی دارند کمی کوچک است

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.