حکمت رایانه (مایکروسافت ، رپو ، ایفورتک)

حکمت رایانه نماینده محصولات مایکروسافت ، رپو ،ایفورتک در استان اصفهان

حکمت رایانه (مایکروسافت ، رپو ، ایفورتک)

حکمت رایانه نماینده محصولات مایکروسافت ، رپو ،ایفورتک در استان اصفهان

نقد و بررسی کیبورد Microsoft All in One Media

Microsoft All in one Media Keyboard یک کیبورد کوچک،‌ قابل حمل و بدون سیم است که از یک صفحه‌ی لمسی ویژه استفاده می‌کند. این کیبورد به کلیدهای مدیا با قابلیت شخصی سازی مجهز است و از طریق دانگل گیرنده USB به سیستم متصل می‌شود. هم‌چنین از باتری به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌کند.

هدف از ساخت این کیبورد،‌ استفاده از سیستم‌های دیجیتالی خانگی بوده است، به طوری که می‌توان با آن از راه دور اجرای فایل‌های صوتی و تصویری و دستگاه‌های پخش خانگی را کنترل کرد.

 

 

  


طراحی

کیبورد از لحاظ ابعاد کوچک و جمع و جور است و حدود 36 سانتر متر طول و 19 سانتی متر عرض دارد و هم‌چنین دارای 434 گرم وزن است. بدنه کیبورد از جنس پلاستیک تیره است و خود را سنگین‌تر از آن‌چه که واقعا هست نشان می‌دهد. به غیر از علامت‌های روی کلیدها و همین طور لیبل آبی رنگ روی کلید‌های Fn، تمام کیبورد به رنگ مشکی است.

برای اتصال کیبورد به سیستم خود تنها لازم است دانگل گیرنده را به پورت USB متصل کنید. پد لمسی در سمت راست کیبورد قرار گرفته و کلیدهای مدیا نیز به صورت نواری در بالای کیبورد تعبیه شده‌اند، کلیدهای مربوط به تنظیم صدا نیز در گوشه سمت چپ هستند. گوشه‌های کیبورد گرد هستند و مانند خیلی از کیبوردهای بازار حالت تیزی ندارند. یک لایه‌ از پلاستیک براق نیز دور تا دور کیبورد پوشیده شده است که در تضاد با رنگ ماتِ کیبورد ترکیب زیبایی می سازد. زیر کیبورد نیز در محل قرار دادن باتری‌ها قسمتی برای قرار دادن دانگل گیرنده تعبیه شده که اگر بخواهید کیبورد را با خود جایی ببرید، واقعا به کارتان خواهد آمد. کیفیت مواد به کار رفته در ساخت محکم و مرغوب به نظر می‌رسد و این طور حس می‌شود که مقاومت و دوام بالایی داشته باشد.

 

قابلیت حمل و نقل

کیبورد Microsoft All in One Media طراحی سبک و جمع و جوری دارد و به راحتی درون کیف لپ تاپ شما جای می‌گیرد. جنس مقاوم آن نیز باعث می‌شود که با جابجایی مداوم و فشاری که ممکن است به آن وارد شود آسیبی نبیند. حتی محل قرار دادن دانگل نیز خاصیت آهن ربایی دارد و دانگل به راحتی درون آن قرار می‌گیرد. همه چیز به نوعی طراحی شده که کار با کیبورد و حمل و نقل آن را برای‌ شما تا حد امکان ساده کند. این طراحی سبک و جمع و جور، کیبورد را برای کار در خانه به صورت وایرلس نیز ایده آل می‌کند. مثلا ممکن است بخواهید هم‌چنان که در پذیرایی خانه روی کاناپه نشسته‌اید کیبورد را روی پای خود بگذارید و کارهای‌تان را با لپ تاپ انجام دهید. در نهایت باید گفت که هر طور که از این کیبورد استفاده کنید با آن واقعا راحت خواهید بود.

 


        کارایی و بهره وری

نصب و راه اندازی کیبورد All on One واقعا نمی‌توانست از این ساده‌تر باشد! تنها کافی است دانگل را به پورت USB دستگاه وصل کنید و همه چیز برای کار با کیبورد آماده خواهد بود. هم‌چنین وایرلسِ کیبورد نیز دقت بالایی دارد و حتی در محیط شلوغی که دارای امواج وایرلسِ بسیار زیادی باشد، بازهم All ine One Media به خوبی و بدون اختلال کار می‌کند.

باید به این نکته اشاره کرد که All in One Media کیبورد ظریفی است و برای کار سنگین و تایپ سریع طراحی نشده! اندازه کیبورد و همین طور طراحی کلیدها به گونه‌ای نیست که مثلا آن را روی میز کار بگذارید و ساعت‌ها با آن حرفه‌ای تایپ کنید. فلسفه استفاده از All in One Media بیشتر در حمل کردن کیبورد و استفاده از آن در شرایط مختلف و با لپ تاپ به صورت همراه است.

صفحه لمسی کیبورد، یکی از امتیازاتِ مهم آن است، هم ابعاد مناسبی دارد و هم حساسیت‌اش هنگام حرکت دادن انگشت روی صفحه بسیار خوب است. حتی ممکن است آن قدر با آن راحت باشید که استفاده از آن را یک موس ترجیح دهید! خصوصا در ویندوز 8 کنترلر نشان‌گر موس با صفحه لمسی این کیبورد واقعا راحت است، هم‌چنین حالات مختلف انگشت برای دستوراتی مانند زوم کردن یا کشیدن (Drag) کاملا موثر عمل می‌کند. محل قرار گیری کلیدهای مدیا و همین طور کلیدهای تنظیم صدا نیز به درستی انتخاب شد‌ه‌اند، به طوری که وقتی هنگام کار با کیبورد قصد استفاده از آن‌ها را داشته باشید، به راحتی و بدون هیچ زحمتی زیر انگشتان شما قرار می‌گیرند.

 

  

برای خرید کالای فوق اینجا کلیک کنید

نتیجه گیری

کیبورد Media Microsoft All in One در درجه اول به عنوان یک همراه سبک و جمع و جور برای حمل و نقل و استفاده با لپ تاپ‌ها و دستگاه‌های همراه طراحی شده است. طراحی کیبورد ظریف و زیباست و بدنه مقاوم و کلید‌های مناسبی دارد. هم‌چنین استفاده از کلیدهای میانبُر تنظیم صدا و پخش فایل‌های صوتی و تصویری، و صد البته مجهز بودن به یک صفحه لمسی دقیق با امکاناتی چون زوم کردن، باعث شده تا این کیبورد یک محصول زیبا، خلاقانه و با ارزش باشد.

نکات مثبت

طراحی زیبا

ضد آب و رطوبت

سبک و جمع و جور

صفحه لمسی با حساسیت بالا

ایده آل برای استفاده با نمایش‌گرهای بزرگ در متزل

اتصال وایرلس بدون اختلال و تاخیر در انتقال اطلاعات

مجهز به استاندارد پیشرفته رمزنگاری (AES) برای محافظت از اطلاعات شخصی

 

نکات منفی

برای تایپ با سرعت بالا مناسب نیست

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.