حکمت رایانه (مایکروسافت ، رپو ، ایفورتک)

حکمت رایانه نماینده محصولات مایکروسافت ، رپو ،ایفورتک در استان اصفهان

حکمت رایانه (مایکروسافت ، رپو ، ایفورتک)

حکمت رایانه نماینده محصولات مایکروسافت ، رپو ،ایفورتک در استان اصفهان

نقد و بررسی موس وایرلس 1850 مایکروسافت

 

مایکروسافت، شرکتی است که اغلب آن را به عنوان یک کمپانی نرم‌افزار-محور می‌شناسند، اما این شرکت در کنار توسعه‌ی نرم‌افزار، در بخش سخت‌افزار نیز فعال است و همه‌ساله دستگاه‌های متعددی را تولید کرده و روانه‌ی بازار می‌کند. یکی از این دستگاه‌ها، ماوس است، بیش از سه دهه از عرضه‌ی نخستین ماوس ردموندی‌ها می‌گذرد، اما این شرکت کماکان روند یاد شده را ادامه‌ می‌دهد.

1850، نام یکی از ماوس‌های بی‌سیم این شرکت است که قیمت مناسب و عملکرد قابل قبول آن می‌تواند، بسیاری را به خرید این دستگاه متقاعد کند.

مشخصات فنی

ابعاد: ۵۸.۱ در ۱۰۰ در ۳۸.۱ میلی‌متر

وزن: ۹۰ گرم

نوع ارتباط: بی‌سیم

رزولوشن: DPI ۱۰۰۰

بیشینه‌ی برد: ۵ متر

۳ کلید

برای خرید کالای فوق کلیک کنید

  

طراحی

ماوس بی‌سیم 1850 علیرغم آنکه قیمت چندان بالایی ندارد اما نسبتا خوش‌دست است و مایکروسافت آن را به گونه‌ای طراحی کرده است که به خوبی در کف دست جای می‌گیرد و امکان استفاده‌ی راحت آن با هر دو دست فراهم شده است.

مایکروسافت برای ساخت ماوس 1850 از پلاستیک سخت و مات استفاده کرده است. این موضوع سبب می‌شود که در استفاده‌ی طولانی مدت، دست کاربر از روی ماوس لیز نخورد و همچنین اثر انگشت کاربر بر روی آن چندان واضح نباشد. در قسمت بالای ماوس و در بین کلید‌های چپ و راست، صفحه‌ی پلاستیکی براقی دیده می‌شود که اسکرول‌ویل را در بر گرفته و بر روی آن نام Microsoft به چشم می‌خورد.

 


همان طور که در بخش بالا نیز اشاره شد، مانند تمام ماوس‌های مدرن، 1850 نیز از وجود یک اسکرول‌ویل بهره می‌برد. این چرخ از جنس پلاستیک منعطف بوده و کیفیت قابل قبولی دارد، علاوه‌بر این حرکت آن نیز به نرمی صورت می‌پذیرد. لازم به ذکر است که چرخ یاد شده، به عنوان یک دکمه نیز عمل می‌کند و با فشردن آن، امکان اسکرول کردن صفحات، صرفا با حرکت دادن ماوس و بدون نیاز به چرخاندن اسکرول‌ویل فراهم می‌شود.

در قسمت زیرین 1850، دکمه‌ی روشن / خاموش و محفظه‌ی باتری (‌که درون آن یک باتری قلمی جای می‌گیرد) دیده می‌شود. مایکروسافت جایگاهی را نیز برای گیرنده‌ی این ماوس در داخل محفظه‌‌ی باتری در نظر گرفته است تا علاوه بر ساده شدن حمل آنها، احتمال گم شدن گیرنده نیز کاهش یابد.

عملکرد


یکی از مهم‌ترین شاخصه‌هایی که کاربران در خرید ماوس به آن توجه می‌کنند، دقت عملکرد ماوس است. مایکروسافت در ماوس 1850 از یک حسگر اپتیکال با دقت DPI ۱۰۰۰ استفاده کرده است، این به مفهوم آن است که حسگر یاد شده قادر است تا در هر اینچ، هزار نقطه را تشخیص دهد. چنین دقتی، باعث می‌شود که نشانگر حرکت نرم و روانی داشته و کاربر کنترل بیشتری بر روی آن داشته باشد.

در کنار دقت ماوس بی‌سیم، عواملی مانند وزن، ابعاد و طول عمر باتری نیز مطرح هستند. 1850 ابعاد بسیار کوچکی دارد، اما وزن آن به نسبت این ابعاد، کمی بالا به نظر می‌رسد، البته این موضوع چندان تجربه‌ی شما را از به کارگیری این ماوس تحت تاثیر نخواهد داد. گفتنی است که انرژی مورد نیاز ماوس بی‌سیم 1850 توسط یک باتری قلمی آلکالاین با سایز AA تامین می‌شود. مایکروسافت مدعی است که هر باتری در حدود ۶ ماه بر روی این دستگاه قادر به شارژدهی است.

 

جمع‌بندی

1850 ماوسی جمع‌ و جوری است که علیرغم قیمت نسبتا پایین خود، عملکرد بسیار خوبی دارد. دقت ۱۰۰۰ نقطه بر اینچی این دستگاه نوید عملکرد نرم و روانی را می‌دهد، کیفیت مواد به کار رفته در ساخت بدنه‌ی آن مطلوب است، کلیک‌پذیری کلید‌های آن مناسب است و در حالت کلی استفاده از آن، تجربه‌ی نسبتا مناسبی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

 

نکات مثبت

طراحی زیبا با رنگ های متنوع

بدون نیاز به کابل

6 ماه شارژ باتری

سنسور با کیفیت

 

نکات منفی

ندارد

 

حکمت رایانه در سال 1382 در زمینه فروش قطعات و ارائه خدمات کامپپیوتری در ایران- اصفهان اغاز به کار کرد و اکنون با ارائه بهترین محصولات با بهترین کیفیت در خدمت مشتریان عزیز خواهد بود این مجموعه نماینده محصولاتی از قبیل مایکروسافت، ایفورتک، فراسو، ایسوس ، آنتی ویروس نود 32 کامیران در اصفهان میباشد و تمام تلاش خود را برای برطرف کردن نیاز و جلب رضایت مشتریان عزیز بکار گرفته است.

 ساعت تماس از ساعت 8:30 تا 2:30 و 4:30 تا 9 شب شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.